2011-08-30

Varning: Börja inte spela Wordfeud!

En del spel blir man verkligen beroende av. Wordfeud är Alfapet i digital form och helt plötsligt har det gamla spelet fått en nyrenässans. Skillnaden är inte stor förutom att nu måste man inte sitta vid samma bord eller krångla med små brickor som skall vändas upp och ned. Det som är spännande med denna app är att oavsett ålder verkar alla gilla det. Jag har introducerat det för mina barn (dum idé) som nu inte kan slita sig från att skapa nya ord och utmana mig. Men samtidigt är det helt fantastiskt, att en 10-årig pojke så gärna vill fundera över stavning och meningar. Detta är en pedagogisk revolution som egentligen är så enkel. Digitalisera en gammal klassiker, gör det möjligt att spela online och helt plötsligt så vill alla fundera över ord och stavning. Wordfeud har stöd för push-notification vilket innebär att man mitt i natten kan få ett meddelande om att nytt drag har gjorts av motståndaren. Det är också möjligt att spela med flera personer samtidigt, dvs ha flera spel igång.

Jag läste för en tid sedan en Tweet på Twitter som var rätt intressant...det visar sig att det har blivit lite renare på skoltoaletterna. En förklaring till detta kan vara att nu sitter killarna på toalettstolen då de samtidigt pysslar med mobilen. Om det är sant låter jag vara osagt.

Program: Wordfeud
Kategori: Nöje
System: Android, iPhone
Pris: Gratis (men för att slippa reklamen får man betala 22 kr)

No comments: